Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Een bedrijf in schoonheidsverzorging runnen is een hele onderneming. En waar haal je je klanten nou toch steeds vandaan? En nu we net aan de start van het nieuwe jaar staan, denk je misschien “nieuwe rondes, nieuwe kansen”. Maar hoe ga jij het aanpakken in het nieuwe jaar? Hoe trek je de klanten naar je salon?

Wie is je doelgroep?

Belangrijk is om eerst eens te weten wie jij wilt dat je klanten worden. Op wie richt jij je? Misschien moet je wel toegeven dat jij bijvoorbeeld vrouwen van 55+ niets (bijzonders) te bieden hebt. Dan hoef jij deze doelgroep ook niet op te zoeken. Of wellicht vind je het wel super als meer jonge meiden van tussen de 15 – 25 jaar bij jou in de salon zouden komen. Dan moet je je inspanningen ook daarop richten.

Welke (huid)problemen hebben zij?

Heb je dit bepaald en goed afgekaderd, ga dan na welke huidproblemen die doelgoep(en) over het algemeen heeft ga daarmee aan het werk. Specialiseer je hierin – bijvoorbeeld acnébehandelingen, behandelingen tegen striae of littekenbehandelingen. Als je dit hebt gedaan, spreek je jouw doelgroep makkelijker aan via een paar leuke, pakkende advertenties en kun je daar op je website de nadruk op gaan leggen. Overigens, een eigen website kun je zelf maken, maar als je het door een professioneel iemand laat doen scheelt het je vaak veel tijd.

Vraag om reviews

Vraag aan je bestaande klanten, die midden in de doelgroep zitten, of ze op je site een reactie/review willen zetten. Potentiële klanten lezen dit en het werkt helemaal goed als zij zich kunnen identificeren met het type (leeftijd, problemen) klant dat de reactie heeft achtergelaten.

Waar ligt de grens?

Vergeet niet dat het ook belangrijk is dat je van jezelf weet waar je grenzen liggen, zowel bij je kennis als kunde. Het is geen schande – en spreekt vaak juist eerder van professionaliteit – wanneer je zegt dat je iets specifieks niet weet, maar dat je de informatie gaat opzoeken. Of je stuurt een klant door naar een collega of dermatoloog die die klant dan goed kan helpen. Ik merk dat dit door klanten echt gewaardeerd wordt, en dat ze weer graag bij mij terugkomen. Zo maak je van je klanten fans, en fans promoten jou en je salon weer bij andere, potentiële klanten.

Dit artikel is geschreven door Eric van Hulten, eigenaar schoonheidssalon voor mannen waar vrouwen ook welkom zijn.

Comments


Gerelateerde artikelen