Klanten werven via Social Media

Ondernemerstips | 2081 keer bekeken
Klanten werven via Social Media

Tijdens de Beauty Salon Dimensions verzorgde Jan Willem Alphenaar iedere dag de workshop “Klanten werven via Social Media als je geen tijd of geld hebt". Zijn visie: een tevreden klant blijft terugkomen, een blije klant trekt nieuwe klanten aan en een euforische klant is ambassadeur.  De euforische klant zal zijn tevredenheid ook via Social Media delen en maakt op die manier ‘gratis’ reclame voor jouw salon.  Heb je de workshop gemist of wil je de digitale goodiebag ontvangen? Lees dan verder. 

Euforie momentje
Tijdens de workshop vroeg Jan Willem aan het publiek wanneer zij de laatste keer een euforiemomentje hadden.  Spontaan meldde zich een mevrouw aan. Zij was de dag ervoor naar de kapper geweest en was heel blij met het resultaat. Het kapsel stond haar erg mooi, het was gezellig geweest tijdens de behandeling en zelfs een dag later zat het kapsel nog prima. De kapper had haar zelfs nog even uitgelegd op welke manier ze thuis het beste het kapsel in model kon stylen zodat het goed zou blijven zitten. Zij noemde spontaan de naam van de kapper waar ze geweest. Zonder dat ze het eigenlijk besefte was zij een ambassadeur voor deze kapper geworden.

Is jouw klant blij genoeg om ambassadeur te worden?
En wanneer was dan het laatste moment dat jouw klanten zo'n euforie momentje hadden? Want als je dat zou kunnen bereiken dan gaan de tevreden klanten reclame voor jouw bedrijf reclame maken. Om je klanten euforisch te maken moet je 6 x de wow factor realiseren. Tijdens de workshop ging hij daar verder op in.  

Meer tips :

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren