Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Wist je dat we alweer ruim 27 jaar profiteren van het internet? En zeg nu zelf: zou jij nog zonder kunnen? Wij niet! En dat geldt ook voor social media. De ‘oudste’ en meest bekende social media platformen zijn LinkedIn en Facebook. Daarna kwam in 2006 Twitter en sindsdien zijn er wereldwijd meer dan 450 (!) social media platforms bijgekomen. Met een dergelijke omvang kan geen enkel bedrijf er meer omheen. Toch zien we nog steeds dat mensen worstelen met social media of andere platforms, terwijl je daar eenvoudig iets aan kunt doen.

Volg een training of workshop!
Vaak reageren mensen ‘lacherig’ als je zegt dat je een cursus social media gaat volgen. Waarom? Vaak omdat ze denken dat als iedereen ermee werkt je ook zou moeten weten hoe het exact moet. Maar daarin zit dus een groot verschil. Ons advies: volg dan ook een training LinkedIn, Teams of Slack om van een onbekend platform een bekend platform te maken en je alle mogelijkheden eigen te maken. Zo zul je zien dat een dergelijk platform wel degelijk een meerwaarde kan bieden aan je dagelijkse bedrijfsvoering.

Wie doet wat?
Waar het op het gebied van social media vaak mis gaat, is dat niet duidelijk wie wat moet doen en wanneer. Zorg dus voor duidelijkheid in je organisatie. Social media werkt het beste als iedereen erbij betrokken is en dat maakt het ook nog eens leuker! Laat je medewerkers op vaste momenten informatie en input aanleveren die de social media-verantwoordelijke vervolgens omzet in passende content met de juiste hashtags en foto’s erbij. Zo betrek je iedereen bij het proces en heb je altijd gevarieerde en kwalitatief goede content om te delen.

Zorg voor herhaling en structuur
Nog een laatste bruikbare tip: zet social media standaard op de agenda van je teamoverleg. Dus niet eenmalig of af en toe, maar structureel. Kijk eens terug op de afgelopen periode wat je op social media had kunnen melden of wat staat er op stapel? Heb je nieuwe behandelingen of producten die je je klanten aanbiedt? Heb je bepaalde projecten afgerond, trainingen gedaan of een webshop gelanceerd? Welke ontwikkelingen zie je in de markt, zijn er bepaalde trends die je wilt delen? Wat zit er de komende maand aan te komen wat je op social media kunnen posten? Nogmaals: social media wordt niet door één medewerker in een bedrijf gedaan, maar is een verantwoordelijkheid van iedereen!

0

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen