Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Gisteren om 13.30 uur had ik een afspraak met Femke Kint, afdeling communicatie en Jacqueline Lissenburg, manager verenigingszaken in het, kort geleden door Anbos zelf aangekochte, pand aan de Pompmolenlaan 16 te Woerden. Toen ik om 15.45 uur het pand uitliep had ik een positief gevoel bij het zeer ontspannen gesprek tussen ons drieën.

Wat voor mij bovenaan het lijstje stond om te bespreken was de misleiding waarmee Anbos het filmpje toont wat ik had gelinkt in mijn vorige column. Heel eerlijk gezegd bekijk ik het filmpje anders nu ik zelf gesproken heb met Femke; blijkbaar werkt dat zo. Máár, waar de misleiding uiteindelijk in zit is de zin: ‘Wanneer een consument kiest voor een schoonheidsspecialist aangesloten bij Anbos dan weten ze dat ze in vertrouwde handen zijn omdat ze volgens de hygiënische richtlijnen werken.’ Dát irriteerde mij, want ik zie ánders! Femke en Jacqueline beaamden mijn kritiek, en het filmpje zal verwijderd worden. Bovendien zullen zij in de toekomst voorzichtiger naar buiten treden door onder andere de zin ‘proberen onze leden te stimuleren’ te gebruiken.

Natuurlijk had ik tevoren ook bedacht wat ik dan de beste methode zou vinden om de Anbos-schoonheidsspecialist onderscheidend te maken van andere vakgenoten. Van het woord onderscheidend kunnen we alleen maar spreken tussen de wel- en niet-gediplomeerde schoonheidsspecialist, maar om ten eerste nog meer voor een groot deel van hun leden te kunnen betekenen begint dat mijns inziens bij het blijvend stimuleren van de creatieve geest van ons allemaal, enthousiasmeren voor vergaren van extra kennis en coachen naar een positieve kijk op de toekomst waarbij je kritisch kijkt naar jezelf. Dit alles waarbij de Anbos zich als Big Brother profileert. 

De Anbos heeft hier oren naar en ikzelf denk dat dat met een strenger beleid te realiseren moet zijn. Het is nú de tijd om op te staan en te zeggen: ‘Ik ben ondernemer en onderneem de stap vooruit!’ 
In deze ruim 2 uur hebben we nog veel meer zaken besproken, en wil deze graag in mijn volgende columns aan het licht stellen, te weten: btw-percentage, Anbosbordjes bij oud-leden, ‘slapende’ leden en ideeën over de vernieuwde ledenpas, kwaliteitsbewaking gebeurt nu louter dm klachtregistratie. 

Er is nu een ‘lijntje’ naar Anbos, dus wie nog meer vragen heeft; graag een reactie. Ik breng het ter sprake!

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal. Dit is deel 1 van een reeks van 3 columns die Ilze van Opstal schrijft naar aanleiding van haar artikel 'Welke kwaliteit kan Anbos garanderen".
          

Comments


Gerelateerde artikelen