Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Eén van de belangrijkste thema’s die de beauty industrie op alle verschillende niveaus bezighoudt is hygiëne. Het thema is niet per se nieuw, maar de behoefte hiernaar is vanwege de komst van het coronavirus vele malen sterker geworden. De beauty branche gaat hier op verschillende manieren mee om.

Je beauty-kit thuisbezorgd

Onlangs is er bijvoorbeeld een nieuwe vorm van thuisbezorgd gespot in Londen en Manchester. John Frieda bood namelijk voor een dag hun producten aan via thuisbezorgservice Deliveroo. Naast de gebruikelijke maaltijden stond er dit maal voor het eerst een beauty menu op de kaart, ook wel het Blonde Menu genoemd. Het bevat drie kits voor het blonderen van je haar. Door deze beauty kit via Deliveroo aan te bieden, zijn de producten super snel bij je thuis en is de kans op virussen klein.

De ‘virtual-try-on’ trend

Er zijn nog meer virusvrije beauty ideeën gegroeid sinds 2020. De virtal-try-ons zijn bijvoorbeeld erg populair geworden. Eind 2019 was deze tool nog vooral ‘leuk’ om aan je klanten aan te bieden. Dit jaar is het een must geworden om klanten de mogelijkheid te geven om cosmetica te proberen, zonder dat je het op je eigen gezicht uitprobeert. Het is een stuk hygiënischer, en dus veiliger voor je klant.

Browsen met je ogen, is ook een innovatie die begint te groeien. Door met je ogen te scrollen over een scherm, zal het scherm met je meebewegen. Hierdoor hoef je het scherm niet meer aan te raken. Zo zijn technologische ontwikkelingen een uitkomst bij het bieden van hygiëne in het beautyproces. Ook apps die je huid analyseren en je er een overzicht van geven, waren al in opkomst. Deze beauty routine heeft nog een extra groeispurt gekregen. Het real time testen en scannen van je huid wordt net zo normaal als het meten van de hartslag via een smartwatch.

De komst van het corona virus heeft voor veel ondernemers in de beauty sector stress opgeleverd. Onderschat alleen niet dat tijden van crisis juist ook voor nieuwe ideeën en oplossingen zorgen. Als je het aandurft om mee te gaan in de vernieuwende trends, zijn er kansen voor iedereen.

Renske Mennen is trendwatcher, met een focus op appearance en lifestyle. Ze is de founder van trendbureau Trend Agency Move, waarmee ze 24/7 onderzoek doet naar trends en ontwikkelingen. Renske schrijft maandelijks een trendcolumn voor beautyspot.nl. Ook verschijnt er elk seizoen een trendartikel in het magazine De Beauty Professional over trends en hun invloed ervan op de beautyindustrie. Wil je meer weten over Renske, lees dan hier wat ze allemaal doet, volg haar op Instagram, of neem een kijkje op haar website www.trendagencymove.com.

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen