Hoe win je voormalige klanten terug

Ondernemerstips | 3588 keer bekeken
Hoe win je voormalige klanten terug

Het gebeurt in iedere salon, een klant besluit om te stoppen! Zeker de afgelopen jaren kwam het bij mij vaak voor dat klanten moesten stoppen met hun behandelingen vanwege vermindering van inkomen o.a. door verlies van hun werk. Een groot deel van klanten die niet meer komen doen dat vaak niet omdat ze jouw behandeling niet waarderen. Waarom zou jij dan niet proberen om deze klanten terug te winnen. Wellicht zijn hun omstandigheden inmiddels positief veranderd.

Wat ik ieder jaar doe aan het eind van het jaar of begin van het nieuwe jaar is het volgende:

Ik kijk in mijn klantenbestand en de klant(en) die al een poosje niet meer zijn geweest stuur ik een mail.

Dit jaar kan ik mijn nieuwe salon bij deze klant(en) onder de aandacht brengen. Ik ben net verhuisd en kan dit aanhalen in mijn mail. Zo kom ik opnieuw bij deze klant(en) onder de aandacht.

Als “Welkom terug” geschenk geef ik een cadeautje weg bij een eerste afspraak.

Ieder jaar is er via deze mailing wel een klant terug gekomen. Vaak hoor ik dan dat ze blij zijn iets van mij te horen. Ze durfden zelf eigenlijk niet meer te bellen omdat ze al langere tijd niets meer van zich hadden laten horen.

Wat kun jij allemaal onder de aandacht brengen in een mail naar je voormalige klanten?

  • een nieuw product
  • een nieuwe behandeling
  • andere openingstijden
  • bijscholing
  • nieuwe website
  • nieuwe inrichting van je salon
  • gezinsuitbreiding
  • verhuizing

Dit artikel is geschreven door Marja de Krosse, nagelstyliste (eigenaar) en blogger.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (1)

Reageren
  • Lindsey Weterings Lindsey's Beauty Salon Delft
    01.12.2016 - 10:27 uur | Lindsey Weterings Lindsey's Beauty Salon Delft

    Beste Marja,

    Ik ben het helemaal met je eens.
    Mijn werkwijze is hetzelfde. Aan het eind van vorige maand heb ik de klanten aangeschreven die al een tijdje niet meer geweest zijn.
    Dit i.c.m. met mijn nieuwsbrief.
    En het werkt. Sommige hebben gereageerd, een afspraak gemaakt of zelfs cadeaubonnen gekocht voor de decembermaand.
    Investeren in deze doelgroep loont dus zeker.

    Met vriendelijke groet,

    Lindsey Weterings
    Lindsey's Beauty Salon Delft