Hoe krijg je meer publiciteit voor je salon?

Ondernemerstips | 3302 keer bekeken
Hoe krijg je meer publiciteit voor je salon?

De meeste schoonheidssalons hebben geen groot budget voor PR. Toch kun je ook met minder middelen je bedrijf in de picture zetten. Op de redactie van Beautyspot.nl ontvingen wij van schoonheidssalon Pour Tous een persbericht met als titel  'Pour Tous haalt 1250 euro op voor Make-A-Wish in Pour Tous-Wensmaand' en dat maakte ons erg nieuwsgierig.

Uit het persbericht bleek dat bij Pour Tous uit Utrecht de hele maand december, de Pour Tous-wensmaand, in het teken van Make-A-Wish heeft gestaan. Op de toonbank van de praktijk stond een grote collectebus waar klanten hun donaties in konden doen. Om de opbrengst van de actie te verhogen heeft Pour Tous een percentage van haar omzet in december beschikbaar gesteld. De Pour Tous-Wensmaand heeft maar liefst € 1.250,- opgeleverd. En daar zijn Pour Tous Utrecht én Make-a-Wish Nederland natuurlijk trots op. 

Het was voor het eerst dat Pour Tous een dergelijke actie heeft gehouden en met groot succes. “Wat is het fijn om op deze manier iets te kunnen betekenen voor Make-A-Wish. Het was ook mooi om te zien dat onze actie zoveel van onze klanten aansprak en hen bewoog om mee te doen. We vinden het fantastisch wat jullie doen en zijn blij dat we iets kunnen betekenen voor de zieke kinderen die jullie een mooie dag bezorgen,” aldus Juliette de Wit, eigenaresse van Pour Tous.

Het persberichtje is verstuurd door vrijwilligers van Make-A-Wish Nederland. De organisatie telt 12 regio's en iedere regio heeft mediavrijwilligers die een persberichtje sturen naar lokale media als er een wens in vervulling is gegaan of bij succesvolle fondsenwervende acties. 
Make-A-Wish Nederland bestaat al sinds 1989 en vervult ieder jaar ruim 500 liefste wensen van kinderen en jongeren tussen 3 en 18 jaar met een levensbedreigende ziekte. 

Steun jij ook een goed doel? Probeer dan samen met vrijwilligers van het goede doel zo veel mogelijk publiciteit te krijgen voor jouw activiteiten. Vooral lokale media zullen geïnteresseerd zijn in deze PR acties. Stuur een persbericht naar lokale en regionale kranten en websites. Wie weet heb je net zo veel succes als Juliette de Wit van Pour Tous Utrecht. 

 

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren