Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

In deze artikelreeks – waar we de specialisten per categorie aan het woord laten – vertelden de genomineerden van de Beauty Award 2020 hoe zij omgaan met deze coronasituatie, welke maatregelen zij zelf hebben getroffen en welke acties ze nog gaan ondernemen. Inmiddels zijn de specialisten alweer bijna een week aan de slag in hun salon en maken lange dagen om de inhaalslag te maken! In dit vierde deel laten we de genomineerde vakspecialisten uit regio zuid aan het woord. Wat we in ieder geval zien is dat deze ondernemers met creatieve oplossingen kwamen en ze een gemeenschappelijke boodschap hebben: ‘Steun elkaar en let op elkaar. Dan komen we er samen sterker uit!’

Wil van Deursen, eigenaresse van Beautysalon Asten
“Dit zijn pittige tijden, maar door even de rust te pakken en na te denken wat hiermee te gaan doen en willen kwam er een prachtig plan. Samen met mijn man en dochter hebben we alle klanten die ingepland stonden persoonlijk gebeld en de situatie uitgelegd en iedereen begreep het ten volste en vonden het vooral vervelend voor ons. We hebben ons hele klantenbestand een nieuwsbrief gestuurd met de vermelding dat ze konden inboeken voor ‘private shopping’ – dus echt 1 op 1 – wat iedereen zeer op prijs stelt en waar veel gebruik van wordt gemaakt. Natuurlijk op de gewenste 1,5 meter afstand!”

“Deze periode geeft ons ook de tijd om onze kennis te verbreden en we volgen daarom veel webinars. Verder zijn wij natuurlijk achter de schermen bezig met het opstarten van diverse nieuwe dingen zodat de klant straks extra fijn in de watten kan worden gelegd met iets wat ze nog niet kende. Verder blijven wij zeer actief op sociale media en blijven het contact onderhouden met onze klanten. We hadden eigenlijk een verbouwing ingepland en een open dag op 31 mei voor ons 10-jarig jubileum maar dat hebben we gewoon een jaartje uitgesteld en vieren het dan dubbel! Verder wachten wij met smacht tot we weer mogen starten met de behandelingen want we missen ons werk heel erg en vooral dat we onze passie niet kunnen uitvoeren. Wij blijven positief en blijven hopen op een snelle start!”

Marieke van den Broek, Vissers Beauty
“Op het moment dat de RIVM-maatregelen werden verscherpt met sluiting van de salon als gevolg, heb ik allereerst iedereen persoonlijk gebeld en ook een verzendlijst aangemaakt via WhatsApp om alle klanten op de hoogte te kunnen houden/te informeren inzake onze aanpak.
Onze acties op een rijtje:
• Dagelijks een post op social media (stories en feed). Qua content kun je denken aan tutorials, D.I.Y.-video’s , tips & tricks, persoonlijke boodschappen en Q&A.
• Wekelijks plaats ik een bericht op Whatsapp met informatie over de stand van zaken en wat wij als salon aan onze klanten kunnen bieden, rekening houdend met de wetgeving.
• Tweewekelijk versturen we een nieuwsbrief met nieuws, nieuwtjes en leuke acties.
• Als service kun je online een aantal zaken reserveren: private shopping, make-up workshops en wwn video intake gesprek.
• Wij brengen bestellingen aan huis met de fiets expres of mensen mogen het op komen halen in de salon (op afspraak) als service geven we ze graag wat huidverbetering terug middels een gratis beauty angel sessie.
• Op 5 mei, dag van de bevrijding, hadden we een Beauty Angel event. Iedereen kon gratis kennismaken met deze krachtpatser op anti-age gebied. Een lichtsessie duurt 15 minuten. We plannen 30 minuten per klant in en vragen thuis te reinigen. Een passende crème hadden we voor ze klaar gezet. Voor extra productadvies kwam die dag een collega van Dermalogica.”

Anne-Marie Lips-Mater, Just Beauty by Anne
“Wat leven we toch in een bijzondere tijd. Een tijd die we nooit meer zullen vergeten! Onze salons moeten verplicht dicht. Familieleden, vrienden, klanten en kennissen worden ziek. Zelfs twee mensen in mijn nabije omgeving zijn overleden aan het virus. Maar ondanks alles blijf ik knokken voor mijn salon! Ik ben zo blij met de mooie en warme reacties die ik krijg van klanten om wat ik voor hen blijf doen. Denk hierbij aan videobellen voor huidadvies, private shopping momenten en mijn persoonlijke videoberichten met advies op maat. Maar ook zo maar een gezellig belletje wordt erg gewaardeerd. Dit alles zorgt er voor dat ik heel positief blijf in deze bizarre tijd. ‘Er zijn voor je klanten’, is op dit moment wat mijn salon betreft, het allerbelangrijkste.”

“Normaal lach ik veel met mijn klanten en daarom heb ik ook een begeleidende video gemaakt bij de Just Beauty by Anne Home-kit (een behandeling op maat voor thuis). Tijdens deze behandeling thuis kunnen ze ontspannen, aan huidverbetering werken en ook nog lachen omdat ik het à la Anne-Marie opgenomen heb! Ook zijn wij in deze coronaperiode begonnen aan de voorbereidingen voo16r mijn nieuwe salon. Ondanks dat deze periode heel zwaar is, zowel financieel als mentaal, probeer ik positief te blijven en met een lach door deze crisis te blijven gaan. Dan denk ik dat dat ook naar mijn klanten over zal slaan. Het sparren met collega’s om elkaar te helpen is ook super fijn. Zo helpen we elkaar ieder met zijn eigen kwaliteiten.”


De Beauty Award wordt georganiseerd door de Beauty Trade Professionals ter bevordering van het professionele imago en kwalitatieve kernwaarden van de schoonheidsbranche. De Beauty Award is dan ook dé vakwedstrijd voor schoonheidsspecialisten. De onafhankelijke vakwedstrijd kan niet worden gerealiseerd zonder de steun van sponsoren: Beauty Angel, Cosmedix, KLAPP Cosmetics, Pascaud (goud), Germaine de Capuccini, mesoestetic®, Neoderma (zilver), Beauty2People, Decléor, UNG Cosmetics en U-Consultancy (brons).

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen