Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

In deze artikelreeks – waar we de specialisten per categorie aan het woord laten – vertelden de genomineerden van de Beauty Award 2020 hoe zij zijn omgegaan met de coronasituatie, welke maatregelen zij zelf troffen en hoe ze het contact met hun klanten onderhielden. Inmiddels zijn de specialisten alweer ruim 2 weken aan de slag in hun salon en maken lange dagen om de inhaalslag te maken! In dit één na laatste deel laten we de genomineerde vakspecialisten uit regio midden/oost aan het woord. Wat we in ieder geval zien is dat deze ondernemers met creatieve oplossingen kwamen en ze een gemeenschappelijke boodschap hebben: ‘Steun elkaar en let op elkaar. Dan komen we er samen sterker uit!’

Over de Beauty Award
De Beauty Award wordt georganiseerd door de Beauty Trade Professionals ter bevordering van het professionele imago en kwalitatieve kernwaarden van de schoonheidsbranche. De Beauty Award is dan ook dé vakwedstrijd voor schoonheidsspecialisten. De onafhankelijke vakwedstrijd kan niet worden gerealiseerd zonder de steun van sponsoren: Beauty Angel, Cosmedix, KLAPP Cosmetics, Pascaud (goud), Germaine de Capuccini, mesoestetic®, Neoderma (zilver), Beauty2People, Decléor, UNG Cosmetics en U-Consultancy (brons).

Rosanne Navis, Salon Adagio
“In een noodgedwongen situatie, blijkt uiteindelijk maar weer hoe creatief je kunt zijn! In plaats van behandelingen, gaf ik veel online adviezen en promootte ik mijn producten nog meer online. Mijn klanten reageerden ontzettend positief en ik kreeg leuke feedback. Dat is fijn! Via alle sociale kanalen hield ik contact met mijn klanten en online huidadviezen verliepen via Facetime WhatsApp of e-mail. Dat was ontzettend leuk om te doen en mijn verkoop liep hierdoor erg goed door! Mijn klanten stuurden mij foto’s toe en ik stuurde een e-mail met product en make-up adviezen terug. Tussendoor volgde ik diverse webinars, oriënteerde ik mij op een nieuw merk en volgde ik online trainingen. Ondanks dat ik iedere dag nog volop bezig was, kon ik niet wachten om mijn salon weer te openen! En gelukkig ben ik inmiddels alweer even aan het werk.”

Kimberly de Vries van Beauty Villa
“Met ongeloof geslagen was ik aan het werk toen Rutte 13 maart zei zoveel mogelijk thuis te blijven. Met tranen in mijn ogen besloot ik de salon tijdelijk te sluiten. Daar heb ik het best moeilijk mee gehad, maar tegelijkertijd ben ik gaan kijken wat ik nog wilde verbeteren. Ik heb de keuze gemaakt om te stoppen met IPL behandelingen en mij ingeschreven bij U-Consultancy voor de specialisatie huidverbeteringsmassage. Ik ben opnieuw lid geworden van de ANBOS, nu zij lieten zien hoe zij zich in deze tijd inzetten voor de schoonheidsspecialisten en heb ik mij ingeschreven voor de cursus bindweefseltechnieken die gelijk begint met een e-learning. In de salon heb ik de klassieke behandelstoel vervangen voor een wellnessbank en heb ik de HAM-code er bij gepakt om alles op scherp te hebben. Mijn klanten stuurde ik een kaartje met een masker voor thuisgebruik. Het is niet hetzelfde als een behandeling, maar gezondheid gaat voorop. Het ziekenhuispersoneel werkt hard voor onze gezondheid, dan is dit het minste wat we konden doen. Bij mijn leverancier bestelde ik 650 proefjes handcrème om aan het ziekenhuispersoneel cadeau te geven met de intentie om hen een hart onder riem te steken, dit met z’n allen vol te houden, zodat het virus snel onder controle gekregen kan worden!”

Nathalie Dauvillier, Huidinstituut Dronten
”Hoewel we de praktijk moesten sluiten en ons mooie vak niet mochten uitoefenen, gaf het tegelijkertijd ook kracht en creativiteit. Dit mede dankzij een sterk team van specialisten en hele lieve, begripvolle klanten! Deze periode bood ook kansen en de tijd om na te denken over de salon, mogelijkheden en de toekomst. Wij benaderden onze klanten via de mail, telefoon en we stuurden kaartjes. Onze klanten waardeerden dit enorm. Ook lag de focus op het volgen van online webinars, zodat onze kennis weer helemaal up-to-date zou zijn zodra wij weer open mochten. Zo bleven we actief in het vak en in contact met collega’s. Daarnaast hebben we voor onze klanten leuke nieuwsbrieven samengesteld met verschillende acties op onze producten, zodat we de verkoop van producten extra konden stimuleren. Achter de schermen ben ik de praktijk eens even goed gaan aanpakken. Het magazijn was al maanden steeds voller aan het raken en dit moest opnieuw geordend worden. Door de drukte voor corona bleven zulke klussen liggen. Ondanks alles zijn we positief gebleven en konden niet wachten om weer aan de slag te mogen. Én elk nadeel heeft ook een voordeel: nu hebben nog een paar extra paar maanden de tijd om een schitterende jurk te vinden voor de Beauty Award uitreiking op 27 september!”

 

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen