Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

De salons zijn alweer anderhalve week open en hoewel het lange dagen zijn, krijgen de specialisten alleen maar meer energie van het geven van behandelingen! In deze artikelreeks – waar we de specialisten per categorie aan het woord laten – vertellen de genomineerden van de Beauty Award 2020 hoe zij omgaan met de coronasituatie, welke maatregelen zij zelf hebben getroffen en welke acties ze nog gaan ondernemen. In dit deel laten we de genomineerde vakspecialisten van de ‘salons groot’ aan het woord. Wat we in ieder geval zien is dat deze ondernemers met creatieve oplossingen kwamen en ze een gemeenschappelijke boodschap hebben: ‘Steun elkaar en let op elkaar. Dan komen we er samen sterker uit!’

Intense feel good – look amazing, Karin Manders
“De salon sluiten was een heftig, maar noodzakelijk besluit. De dagen na de sluiting waren hectisch met alle telefoontjes. Het leek alsof er aan de noodrem van een rijdende trein werd getrokken. Snel waren daar een aantal van onze leveranciers die online trainingen aanboden. Hier hebben we veel gebruik van gemaakt. Ook hebben we de tijd gebruikt om goed naar onze website en webshop te kijken. Teksten aanpassen en onze content database vullen.”

“We bleven én blijven in contact met onze cliënten door ze te bellen, mailen en ze een kaart te sturen. Ook ontvingen we veel lieve berichten van onze cliënten, dat deed ons erg goed! Als team hebben we online veel contact gehad en waren we dagelijks met een aantal aanwezig om de productbestellingen te verwerken en het telefoon- en mailverkeer bij te houden. In die tijd werkten we al een aantal scenario’s uit voor als we weer open mochten, met natuurlijk extra veiligheidsmaatregelen. Inmiddels zijn we weer open, op een verantwoorde wijze, en mogen we ons fijne vak weer uitoefenen en onze cliënten weer blij maken. Het contact met onze medegenomineerden heeft ons ook echt gesteund. Wat een fijn groep vakmensen!”

BeautyStudio Anoeska de Wit
“Crisis? Of transformatie? Ik denk allebei. Deze bizarre tijd raakt ons allemaal, persoonlijk en zakelijk. Zakelijk gezien is het heftig, dat ervaart iedereen. Maar het schijnt ook een nieuw licht op de toekomst. Anders kijken naar je bedrijf, je team, je toekomstvisie. Ondernemen, aanpakken wat je kan en groeien waar mogelijk. Als team doen we wat we kunnen. Onze klanten bleven welkom, alleen nu op afstand. Bereikbaar zijn en service bieden, dat verdienen onze klanten. Zij zijn ‘part of the team’, in goede tijden en nu ook in moeilijke tijden. En dat is voelbaar!”

“Leveranciers en vele andere bedrijven bieden enorm veel ondersteuning en trainingen. Daar maken wij nog steeds graag gebruik van om extra kennis op te doen. Zo hebben wij ervoor gezorgd dat wij, zodra wij weer mochten behandelen, optimaal gefocust en met 100% commitment weer onze passie konden uitoefenen. Maar ik kan niet ontkennen dat het mij ook raakt, uit balans haalt en onzekerheid laat voelen. En soms laat ik dat even toe om vervolgens weer de knop om te draaien en naar de toekomst te kijken. Ons mooie vak zal nooit verloren gaan, samen staan we sterk! Zorg voor elkaar en ‘Believe in your beauty’!

Sylvia Claes en team van Men & Women’s Care
“Na de persconferentie van 13 maart – wat alweer een eeuwigheid geleden lijkt – wilde ik zelf de verantwoordelijkheid nemen en had ik besloten om de zaak te sluiten voor behandelingen. In eerste instantie heb ik een goede nieuwsbrief gemaakt voor onze klanten met uitleg over deze beslissing, met een persoonlijke videoboodschap van mijzelf erbij. In deze brief heb ik ook verteld dat wij aangepaste openingstijden hebben voor onze winkel, zodat de klant toch terecht kon voor de vertrouwde cosmetica voor de huidverzorging thuis. Om onze klanten te helpen met de droge handen door het vele wassen, kreeg iedereen in de winkel bij aankoop van een product een handcrème cadeau. In de tussentijd dat wij gesloten waren voor behandelingen hadden wij het druk met Facebook, Instagram en klanten bellen. Op Facebook zijn wij live gegaan met tips & tricks en een uitgebreide film met duidelijke uitleg over ‘hoe kan ik een schoonheidsbehandeling thuis doen’ (home facial) met producten die men bij ons kon bestellen. Online hadden wij een huidanalyse met advies via video bellen of facetime gelanceerd.”

“Verder hebben wij onze websites verbeterd, door kruisbestuiving van onze sites, meer merken toe te voegen en de informatie over onze producten uit te breiden. Op ons bedrijf hebben wij veel gereorganiseerd en opgeruimd. Wij hebben flyers over ‘hoe verzorg ik mijn huid thuis’ ontworpen en deze 1000 flyers hebben wij met het team in onze buurt verspreid. In onze tweede nieuwsbrief hebben wij aandacht besteed aan het feit dat men bij ons ook kon private shoppen op afspraak. Na een maand corona-crisis hebben wij zelf een kaart ontworpen en er met de hand iets persoonlijks opgeschreven voor onze vaste klanten. Deze zijn met de post verstuurd. Op deze manier konden wij ook onze klanten bereiken die minder op sociale media doen, zodat ook deze klant zich gemist en gewaardeerd voelt. Dat bleek goed te werken, want wij kregen hier heel veel leuke reacties op! Ook hebben wij een nieuwsbrief gestuurd naar klanten van onze online webshop met hele mooie aanbiedingen zodat de verkoop gestimuleerd werd. Al met al heb ik en mijn team niet stil gezeten… 🙂
Tijdens de crises hebben wij in de groepsapp genomineerden van de Beauty Award veel steun aan elkaar gehad en uitwisseling van goede ideeën. Dat was in deze toch moeilijke en uitdagende tijd echt heel fijn!”

Over de Beauty Award
De Beauty Award wordt georganiseerd door de Beauty Trade Professionals ter bevordering van het professionele imago en kwalitatieve kernwaarden van de schoonheidsbranche. De Beauty Award is dan ook dé vakwedstrijd voor schoonheidsspecialisten. De onafhankelijke vakwedstrijd kan niet worden gerealiseerd zonder de steun van sponsoren: Beauty Angel, Cosmedix, KLAPP Cosmetics, Pascaud (goud), Germaine de Capuccini, mesoestetic®, Neoderma (zilver), Beauty2People, Decléor, UNG Cosmetics en U-Consultancy (brons).

0

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen