Fruitzuurpeeling meest gebruikte chemische peeling in de schoonheidssalon

Behandeltips | 3505 keer bekeken
Fruitzuurpeeling meest gebruikte chemische peeling in de schoonheidssalon

Uit een poll op www.schoonheidsspecialistennieuws.nl blijkt dat fruitzuurpeelings (inclusief glycolzuurpeelings) het meest gebruikt worden in de schoonheidssalon, namelijk in 61% van de schoonheidssalons. Met een fruitzuurpeeling wordt op een veilige manier het bovenste laagje van de huid verwijderd waardoor er een nieuwe, frisse huid zichtbaar wordt. Naarmate de klant vaker een peeling heeft gehad wordt het percentage fruitzuur meestal iets verhoogd. Andere chemische peelings die gebruikt worden in de salon zijn de TCA peeling (8%) of de melkzuurpeeling (2%).  De overige 29% van de schoonheidssalons biedt geen chemische peelings aan in de salon. Er deden 113 schoonheidsspecialisten mee aan de poll.

Met de fruitzuurpeelings kunnen donkere pigmentvlekken (melasma, ouderdomsvlekken en donkere vlakke littekens), acne littekens en de verouderde huid behandeld worden. Studies wijzen uit dat AHA's het vermogen hebben vocht in de huid te binden. De productie van collageen- en elastinevezels worden geactiveerd. Het meest effectieve fruitzuur is glycolzuur (uit suikerriet gewonnen) omdat deze door de geringe molekuulgrootte het snelst door de huid wordt opgenomen en zich in de verschillende lagen verspreidt. Bij concentraties tot 10% is de werking tot de hoornlaag beperkt. Bij concentraties van 10-50% kan het glycolzuur dieper in de lederhuid doordringen om daar de elastine- en bindweefselproductie te activeren. De verhoogde celdeling leidt verder tot een versnelde afschilfering van de met pigment gevulde opperhuidcellen, wat een blekend effect heeft. Er treedt tegelijkertijd vernieuwing en verfrissing van de huid op.  Al na één behandeling is het effect van de peeling zichtbaar. Maar voor een optimaal resultaat worden vier to zes behandelingen geadviseerd.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren