Even binnenkijken bij The Body Tuning Clinic in Amsterdam

Ondernemerstips | 2482 keer bekeken
Even binnenkijken bij The Body Tuning Clinic in Amsterdam

Dichtbij de sjieke PC Hooftstraat in Amsterdam is de Body Tuning Clinic gevestigd. In 1989 begon Liesbeth van Dijk in een souterrain aan de Jan Luyckenstraat 40 haar eigen salon. Deze is destijds ingericht door niemand minder dan Jan des Bouvrie en dat zie je nog steeds terug in de kleine details. Daarvoor werkte ze 12 jaar als diëtiste in het Boerhaave zieken huis. Wij praten met Liesbeth van Dijk over haar salon.

Wat kun jij voor een klant betekenen?
Wij zijn een echt welzijnsinstituut en bieden veel meer dan de standaardbehandelingen die je in de meeste schoonheidssalons kunt ondergaan. We geven ook voedingsadviezen, afslankkuren, darmsspoelingen (colon hydrotherapie) en detox kuren. Wij behandelen cellulite, hebben we een powerplate staan en apparatuur voor zuurstofbehandelingen. Ook werken we samen met plastisch chirurg Ottto Polderman en een homeopaat. Best een veel omvattend aanbod, niet dan? 

Op welke manier doen jullie dat?
Ik ben van oorsprong diëtiste en ik vind het belangrijk dat problemen van zowel binnen als buiten het lichaam in kaart worden gebracht. Ik was een van de eerste Colon Hydrotherapie therapeuten en ben gespecialiseerd in darmspoelingen. Daarnaast vind ik het heel erg belangrijk dat een klant zich prettig voelt bij ons. Wij luisteren naar de klant, maken echt tijd voor hem of haar vrij. Wij voeren behandelingen uit waar de klant op dat moment behoefte aan heeft. Soms wil een klant een bepaald resultaat bereiken, een andere keer heeft de klant alleen behoefte aan een verwenbehandeling.

Aan welk prijsniveau moet ik denken?
Wij vragen voor een standaardbehandeling 70 Euro. De ASA fruitzuurpeeling van Klapp kost 99,50 euro. 
Als je verwacht dat er bij ons alleen 'rijke' PC-Hoofdstraat klanten komen en BN-ers dan moet ik je helaas teleurstellen. Natuurlijk behandelen wij wel een paar BN-ers maar ons klantenbestand bestaat verder uit een mix van allerlei soorten mensen, mannen en vrouwen. We behandelen wel relatief veel mannen, maar liefst 40% van onze klanten is man.

Met welke merken werken jullie?
Circa 10 jaar geleden werkten wij nog met een ander merk. Dat merk verplichtte je om grote voorraden af te nemen. Daarnaast bracht men een make-uplijn uit die later ook via de retailkanalen werd verkocht. Bij de parfumerie in de PC Hooftstraat konden mijn klanten die producten goedkoper inkopen dan bij mij, want daar kregen ze 10% korting. Daar ben ik toen mee gestopt. Sindsdien werken wij met het merk Gerhard Klapp. Een van de redenen hiervoor is dat voor speciale behandelingen zoals de Vitamine C behandeling of de GK Cuvée Prestige behandelingen met champagne een setje per klant kunt gebruiken zodat je geen grote voorraad hoeft aan te leggen. En natuurlijk staan wij achter de filosofie van dit merk.

Waar ben je trots op?
Ik ben trots op dat ik gespecialiseerd ben in darmspoelingen. Ik doe dit al jaren en heb hier veel ervaring mee. Een gezonde dikke darm is een voorwaarde voor een goede gezondheid. In de dikke darm spelen zich vele processen af die ongemerkt invloed uitoefenen op het gehele lichaam. Als er in de darm een ongunstig milieu ontstaat, zal dit vorming van gifstoffen tot gevolg hebben die via de darmwand in de bloedbaan terecht komen. Deze stoffen kunnen op allerlei plaatsen in het lichaam klachten veroorzaken. Colon Hydrotherapie brengt hier een grondige verandering in.
Het kan ook preventief worden toegepast of in combinatie met een detoxkuur.

Wat kun je nog verbeteren?
Ik zou veel meer uit Social Media moeten gaan halen. Actief zijn op Facebook en Twitter. Maar als ik eerlijk ben, dan ben ik niet echt een internetmens. Ik heb niks met een computer. Mijn mobiele telefoon stamt uit het jaar 0, iedereen moet er om lachen dat het zo'n ouderwets apparaat is. Daar kan ik dus ook weinig mee. Het wordt tijd dat ik hier tijd in ga investeren. 
Wil je weten hoe een darmspoeling in zijn werk gaat? Bekijk dan dit filmpje waarin Liesbeth van Dijk hier uitleg over geeft.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren