Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Dit is deel 1 van een vijfdelige blog over Verkooptraining. Tijdens deze reeks krijgt u inzicht en tips over het verhogen van de omzet van uw onderneming. Het eerste deel van deze blogserie gaat over Passie.

Al beschik je over de beste apparatuur, werk je met de beste merken, ben je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen… Als de passie voor je vak ontbreekt kun je net zo goed stoppen met je bedrijfje. Passie is de allesbepalende factor in je onderneming! Deze passie kunnen we onderverdelen in drie belangrijke "love-factoren":

Love yourself

Ben trots op jezelf en straal dit uit. Zorg dat je er verzorgt en uitgerust uitziet tijdens je werk, dit straal je namelijk ook uit naar je klanten. Als je chaotisch te werk gaat, zal dit zeker invloed hebben op de behandeling. Hoe je  u ook een perfecte behandeling geeft aan je klanten, de negatieve ervaringen worden altijd beter onthouden. Dit kan je klanten kosten!

Zorg dat je er in je vrije tijd ook altijd representatief uitziet. Je bent toch het visitekaartje van je bedrijf en je kunt je klanten overal tegenkomen.

Love your products

Werk met producten waar je volledig achterstaat. Als je zelf niet overtuigt bent van de werking van de producten krijg je dit ook niet overgebracht op je klanten. Gebruik de producten ook zelf. Zoals hierboven ook al genoemd is, je bent het visitiekaartje van uw onderneming. Je bent het bewijs dat de producten waar je mee werkt effectief zijn. Je klanten zullen op deze manier eerder overtuigd zijn.

Love your salon

Creëer een sfeer waar je zelf graag in werkt, maar ook waar je klanten zich op zijn of haar gemak voelen. De entree is hier ook heel belangrijk, zorg dat deze schoon en netjes is. Werk je vanuit huis, zorg dan voor een opgeruimde hal of speciale ingang zodat je klanten niet in aanraking komen met je privéleven. Ook je salon moet goed georganiseerd en opgeruimd zijn. In een chaotische, rommelige ruimte zullen je klanten nooit volledig ontspannen.

Bovengenoemde punten zullen een vanzelfsprekendheid lijken, maar sta er even bij stil. Kijk kritisch naar jezelf en je onderneming.  Een kleine verandering kan al een groot verschil maken, zolang je het maar met passie doet. Het is het begin van een succesvolle onderneming!

 

Comments


Gerelateerde artikelen