Deze winter was een aanslag op de huid

Expertartikelen | 647 keer bekeken
Deze winter was een aanslag op de huid

Salontip voor februari

De "waarom?"-vraag is niet zomaar te beantwoorden en zal een samenhang van meerdere factoren zijn. Vond je het moeilijk om de strijd aan te gaan de afgelopen maanden, dan is het nú de tijd om je klant te helpen bij de wederopbouw van de huidconditie.

Stap 1
Ga na of je genoeg monsters en verkoopverpakkingen scrubcrème, dag/nachtcrème, lichaamsoliën, hand- en voetcrème in je salon hebt staan. Zorg dat je voorraad op peil is om actief in te kunnen springen op wat nú nodig is voor de huid van je klanten:

  • dode huidcellen verwijderen om ‘een nieuwe start’ te maken
  • ‘s morgens en ’s avonds verzorgen om te hydrateren en te herstellen

Stap 2
Maar de truc is: KENNIS en PRATEN over je producten. Zorg dus bovenal dat je elk product dat je hebt staan kent van ‘haver tot gort’, en laat je hiermee helpen door je groothandel; zij zijn daarvoor. Je hebt vast een brochure liggen van al hun producten waarin de ingrediënten uitgebreid omschreven zijn. Gebruik deze of vraag een nieuwe aan.

Elke cosmeticadistributeur moet vanaf dit jaar zijn ingrediënten notificeren binnen de EU, dus zij kunnen je alles vertellen over de werkstoffen die het mogelijk maken een huidprobleem op te lossen.

Hieruit kun je zóveel kennis halen. En vind je het moeilijk om alles in één keer te onthouden, maak dan gerust kleine ‘spiekbriefjes’ die je, op een mooie manier, bij je product plaatst. De klant en jij zijn hier beiden mee geholpen.

Stap 3
Pak vervolgens je hele klantenbestand erbij en ga bij elke klant na of diegene een huidprobleem had deze winter. Bekijk welke behandeling je de vorige keer hebt gedaan bij hem of haar en bestudeer wat hij of zij reeds thuis gebruikt aan producten.

Als je nieuwsgierig bent hoe het nu gaat met je klant en het duurt nog een tijdje voor het volgende bezoekje, neem dan de telefoon en vraag hoe het gaat. Je hebt je inmiddels ingeleefd in de situatie en reeds bedacht waar je je klant op dit moment mee van dienst kunt zijn. Je klant zal het waarderen, want jíj bent immers degene die professioneel bezig is met de huid.

Onderschat jezelf niet, en bedenk dat je klant érgens creme koopt. Érgens waar het advies nóóit zo goed kan zijn dan in jouw salon. Jíj kent de huid, en jíj hebt alle kennis van élk product dat je verkoopt.                             

Stap 4
Zoals gezegd: scrubben en crèmen is een must. Dit geldt dus ook voor het lichaam. Een fijne tip aan je klant voor wat betreft het lichaam:

  • (Ver)koop een scrubhandschoen
  • (Voorzie in) een 100% pure en mooie olie die bovendien heerlijk ruikt (bijv. jojoba met roos)

Adviseer je klant om tijdens het douchen de huid te scrubben met de handschoen (evt. aangevuld met een beetje cleanser) en na het douchen zich niet af te drogen, maar de olie op de warme, nog natte huid in te masseren; heerlijk! Niet vet, wel gevoed en beschermd.

Volgende maand nog meer tips en adviezen; Succes!

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren