Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Millennials beginnen de stad te verlaten, en te re-integreren in de natuur. Dit is tevens de plek waar het leven ooit begon: in de buik van je moeder waar je op puur natuurlijke manier groeide en tot leven kwam. We leven in een tijd waar we het contact met de natuur grotendeels verloren zijn. De digitale revolutie heeft hier een bijdrage aan geleverd. Millennials beginnen zich bewust te worden van de nadelen van het verliezen van dit contact. Ze missen de natuur. Deze trend is al enige tijd bezig, en groeit steeds verder door.

Een diepe integratie van natuur in ons leven
Het leven met de natuur gaat veel verder dan af en toe het bos opzoeken. Er is een verlangen om de oerkracht van de mens om te overleven in de natuur weer aan te wakkeren. We willen voelen dat we dit kunnen, en gaan daardoor als nomaden weer meer in contact met planten en kruiden leven. Voor de beauty industrie betekent dit dat de Millennial-consument op zoek is naar merken die producten aanbieden die puur gebaseerd zijn op de geneeskrachtige elementen van planten en kruiden. Het gaat om een holistische kijk op het leven. Het is hierbij ook belangrijk dat de productie ook op een duurzame manier gebeurt, zodat er geen schade kan worden aangebracht aan de natuur.

 

 

De invloed van de seizoenen
Het is bij deze trend onmogelijk om de seizoenen te negeren. Op deze aarde groeien in de herfst vaak andere planten en kruiden dan in de lente. Hierdoor worden DIY-beauty producten nog interessanter: men gaat zelf op pad om kleine hoeveelheden van wilde planten te verzamelen en om hier een beauty treatment van te maken. Deze manier van skincare maken is ontzettend verbonden met de natuur, en ook nog eens duurzaam omdat er geen gronduitputting of ontbossing plaatsvindt vanwege de grote hoeveelheid van consumeren.

Als ondernemer in de beauty branche is het dus belangrijk om te kijken naar wat voor ingrediënten je gebruikt, maar ook op wat voor manier je het presenteert. Consumenten willen voelen, zien en zelfs proeven dat de natuur de grootste inspiratiebron is voor zowel hun gezondheid als schoonheid.

Renske Mennen is trendwatcher, met een focus op appearance en lifestyle. Ze is de founder van trendbureau Trend Agency Move, waarmee ze 24/7 onderzoek doet naar trends en ontwikkelingen. Renske schrijft maandelijks een trendcolumn voor beautyspot.nl. Ook verschijnt er elk seizoen een trendartikel in het magazine De Beauty Professional over trends en hun invloed ervan op de beautyindustrie. Wil je meer weten over Renske, lees dan hier wat ze allemaal doet, volg haar op Instagram, of neem een kijkje op haar website www.trendagencymove.com.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen