De anti-rimpel crème besproken bij Tros Radar

Expertartikelen | 6667 keer bekeken
De anti-rimpel crème besproken bij Tros Radar

Dit was nu echt iets waar televisiekijkend Nederland van smult… Waarom hebben wij zoveel tevreden klanten die zichzelf kunnen vergelijken met hun ‘niet-smerende’ vriendin, en veegt het programma Radar dit in 13 minuten van tafel? Grote kans dat jij de afgelopen maand ook tal van klanten in je stoel hebt gehad waarbij je het opgebouwde vertrouwen weer terug moest winnen. Ik namelijk wel…

Zeker een kwart van mijn klanten heeft de uitzending van Tros Radar van 4 maart jl gezien. Opeens is het vertrouwen voor een deel afgenomen en moet je van goede huize komen om de visie van de cosmetica-deskundigen in deze aflevering te vertalen. Ikzelf had de uitzending niet gezien en heb zojuist het programma bekeken. Reeds aan het begin van de uitzending werd  de uitspraak gedaan:  ‘Een anti-rimpelcrème kan fijne rimpeltjes voor even weg halen, maar dat is maar een heel tijdelijk effect.’ Mijn mening: Prima!!

Echter vervolgens worden er 2 crèmes op de markt ergens in Nederland door mensen ter plaatse getest; een goedkopere en een duurdere. Wat blijkt? Er zijn mensen die de goedkopere crème prettiger vinden ruiken en smeren. Ook prima toch? Maar dat is geen wetenschappelijk onderzochte conclusie en kunnen we eigenlijk niet zeggen dat die crème beter is.

Ook werd verteld dat duurdere crèmes vaak meer ingrediënten bevatten, dat zouden ook alcohol of parfum kunnen zijn, en dat onttrekt vocht uit de huid en is slecht voor het collageen en de anti-oxidanten; pure waarheid. Maar mogen we daar alle duurdere crèmes mee over één kam scheren? Nee, dat wordt niet zo letterlijk verteld in de uitzending, maar dat is wel iets wat de consument zal concluderen.

Bijna aan het eind van de uitzending zegt de Amerikaanse Paula Begoun: ‘Expensive doesn’t mean better’ en dat wordt vertaald met: ‘Duur is niet beter’. Daar had als goede vertaling moeten staan: ‘Duur betékent niet beter’, een groot verschil eigenlijk.

De uitzending wordt afgesloten met: ‘Tegen rimpels werken de crèmes helaas dus niet, maar sommige crèmes kunnen je huid wel in goede conditie houden’. Volgens mij zegt dat zinnetje een hele hoop goeds, maar wordt het helaas niet meer in de goede context ontvangen door de consument.

Verder wordt er nog gesproken over de onzin van oog crème. Ikzelf zie de meerwaarde van oog crème ook niet zo mits de ogen een geheel andere verzorging nodig hebben dan de rest van de huid. Het potje waar in deze uitzending over gesproken wordt – de goede ingrediënten in crèmes verdwijnen snel  na het openen van het potje - vind ik persoonlijk discutabel. Mijn ervaring, met het merk dat ik al 23 jaar gebruik in mijn salons, is, dat je de werkstoffen nog steeds vóelt werken, zelfs een  paar maanden na opening.

Ik hoop dat je met dit bericht vooruit kunt en jouw kennis over je producten goed over kan brengen naar je klanten. WIJ kunnen ons onderscheiden: ‘Yes, we can!’

Dit artikel is geschreven door Ilze van Opstal

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren