Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

De coronapandemie heeft ervoor gezorgd dat we ruim een laar lang vrijwel nergens naartoe konden gaan. Hierdoor hebben we ons eigen huis volledig opnieuw moeten uitvinden. Deze plek is behalve een huis nu ook een sportschool, een wellness-plek en ook een vakantieoord geworden. Dat we noodgedwongen alles hebben moeten combineren, betekent niet dat we de exotische vakanties niet missen. En ondanks dat we langzaam maar zeker weer meer naar buiten kunnen treden, is het interessant om te zien dat merken er alles aan doen om het buitenland naar hier te halen.

Fashionshow geïnspireerd op de woestijn

De Dior SS22 collectie is onlangs gepresenteerd. Het was een show waarin er een ode werd gegeven aan de woestijn in Texas. Kim Jones en Travis Scott zijn de ontwerpers. Travis komt uit Houston en Kim wilde graag zijn herkomst vieren door de volledige collectie en conceptuele uitvoering te inspireren op de woestijn. Door naar de show te kijken, werd je even ondergedompeld in een rozentuin, gevuld met cactussen. Schemerig roze en absintgroen zijn kleurtinten die de boventoon voeren.

Op reis dankzij geur

Maar er zijn meer manieren om het exotische buitenland naar binnen te halen. Dit wordt namelijk volop gedaan met geur. Diverse merken hebben een parfum gemaakt waarmee je heel de wereld over kunt reizen: van de Griekse eilanden, naar Marokko, Tahiti, Bora Bora, tot de Arizona. Geuren kunnen je terug laten reizen in de tijd. Wanneer je bepaalde tonen ruikt die veel aanwezig waren tijdens een vakantie, kun je in  gedachten weer terugkeren naar die plek. De bekendste reis-geuren zijn Estée Lauder Bronze Goddess, Bobbi Brown Beach en Tom Ford Soleil Blanc. Zij gebruiken voor de romige tonen bijvoorbeeld kokosnoot, witte bloemen en vanille voor de tropische tonen, en musk om het een huid-geur te geven. Benzoë is een natuurlijke hars die een beetje naar vanille ruikt en ook wordt gebruikt om zomerse warme geuren op te wekken.

Dus ondanks dat de zomer ons weer de mogelijkheid geeft tot reizen, komt het buitenland net zo gemakkelijk naar jou toe.

 

Renske Mennen is trendwatcher, met een focus op een bewuste lifestyle. Ze is de founder van trendbureau Trend Agency Move, waarmee ze onderzoek doet naar trends en ontwikkelingen. Ook helpt ze bedrijven om zich strategisch en trendbewust te profileren. Renske schrijft maandelijks een trendcolumn voor beautyspot.nl. Ook verschijnt er elk seizoen een trendartikel in het magazine De Beauty Professional over trends en hun invloed ervan op de beautyindustrie. Wil je meer weten over Renske, lees dan hier wat ze allemaal doet, volg haar op Instagram, of neem een kijkje op haar websites www.trendagencymove.com en www.renskemennen.com.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen