Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only
Nu in jouw brievenbus! Heb je hem al bekeken?! HET 100 PAGINA’S DIKKE BEURSNUMMER!

Naast de film die we dinsdag publiceerden op deze website, die betrekking heeft op onze cover en de ‘how to’ van het nieuwste make-up merk in Nederland Cent Pur Cent, vind je natuurlijk nog veel meer interessante vakinformatie terug die jij in jouw salon/instituut kan gebruiken!

Voor wie hem nog niet gelezen of geopend heeft, dit kun je verwachten:

1. TRENDS: De toekomst van beauty en het maakbare lichaam door Renske Mennen, trendwatcher

Het is 1 september 2029. De ochtendzon valt je slaapkamer binnen en je strompelt naar de badkamer om te starten met je ochtendritueel. Terwijl je in de spiegel kijkt wordt er automatisch een scan gemaakt van je huidconditie. Handig, want als je zo meteen uit de douche komt weet je direct welke samenstelling van crèmes jouw gezicht vandaag nodig heeft. Tijdens je ochtendkoffie scrol je met je ogen over je digitale kledingkast. Je hebt je basic witte pak al aan, je hoeft nu alleen nog te kiezen wat je vandaag virtueel wilt gaan dragen. Je kiest voor je favoriete rode jasje met bijpassende pantalon. Je hebt je voedende lipstick opgedaan maar swipet nog even een filter over je gezicht zodat je huid nog meer sprankelt. Siri begint tegen je te praten. Oh help het is al 08:30 uur. Zo fijn dat er altijd iemand is die met je meedenkt. Je haast je de deur uit om naar je werk te gaan…. Wat zijn de trends in beautyland en wat zien we nu al? Je lees het in De Beauty Professional!

2. CANNABIDIOL IN COSMETICA: DE NIEUWSTE HYPE?

Ampullen met hennepzaadolie of balsems met cannabidiol (CBD)? Je ziet deze ingrediënten steeds vaker terug in de beautybranche. Waarom is het de trend om hennepzaadolie of cannabidiol toe te voegen? Worden klanten er high van? Wat is het effect van CBD in cosmetica?

3. LIJNZAAD door Anna Kruyswijk – van der Heijden

Voor het onderhouden van gezondheid moeten we voedsel tot ons nemen. Het voedingspatroon van de gemiddelde Nederlander wordt tweejaarlijks onder de loep genomen door het RIVM, met de Voedselconsumptiepeiling. Dan blijkt dat de aanbevolen hoeveelheid groenten en fruit nog steeds niet gehaald wordt. Nu weten de meeste Nederlanders wat onder groenten en fruit verstaan wordt, maar als het om noten en zaden gaat wordt het een ander verhaal. Dan schiet de pinda het eerst in gedachten, maar dit is – helaas – geen noot, en zeker geen zaad. Lijnzaad en lijnzaadolie is goed voor de huid en ons lichaam. Hoe, wat en waarom lees je in een uitgebreid artikel!

4. PHITEX CLEARUP: Slapend afkomen van een onzuivere huid

Het kostte tien jaar om het perfecte product te ontwikkelen. Veel tegenslagen en onderzoeken gingen eraan vooraf. Maar ontwikkelaar Werner Marks van Phidermica was vastbesloten iets te ontwikkelen om de trauma’s bij jongeren, die hij dagelijks in zijn werk tegenkomt, tegen te gaan en hen weer een beetje geluk te geven in het leven. Tijdens het Beauty Trade Festival presenteert Beauty Injection dit unieke product tegen acne, een onzuivere huid en andere verstoringen van de huid:
Phitex® ClearUp, een dermale textielspray voor de onzuivere huid. Maar wat maakt het zo uniek? Hoe is het ontstaan? En hoe werkt het nu eigenlijk, zo’n textielspray? In een interview met ontwikkelaar Werner Marks wordt het allemaal duidelijk.

5. INTERVIEW CEO NEODERMA 

De geschiedenis van Neoderma in Nederland is al heel erg lang. En na het verdwijnen van de distributeur in Nederland in 2017 gingen er vele geruchten de ronde. Er moest vernieuwd worden, dat klopt. Nieuwe verpakkingen, nieuwe producten, vernieuwde ingrediënten en ook in het laboratorium en de nieuwe fabriek, ontworpen, ontwikkeld en gevestigd in Duitsland, is in 2017 fors geïnvesteerd. Inmiddels is er in Naarden, in het schitterende gebouw The Fortress, een compleet experience center geopend waar het nieuwe concept van Neoderma helemaal tot leven komt. Een verhelderend gesprek met de Andreas Loizou en zijn visie op beauty en skincare, waar de beste producten en ingrediënten, hygiëne en bescherming van de ‘echte’ cosmeticamerken centraal staan.

6. LANGMAIR ACADEMY & LANGMAIR PMU-KEURMERK

Een jaar geleden spraken wij Rebecca Langmair over haar bedrijf Langmair Academy en het bijbehorende keurmerk voor PMU: Langmair PMU Artist. Rebecca was over een ding heel duidelijk: er gaat te veel mis bij het zetten van PMU. Een quote van een jaar geleden: “De scholing in Nederland is niet voldoende. De technieken veranderen snel en de opleidingen kunnen dit niet bijhouden. Microblading is booming, maar nog niet opgenomen in het PMU-specialisatie examen van het  kwaliteitscentrum! Het wordt gewoon niet getoetst! Dit vind ik erg zorgelijk.” Dit is tot op heden nog niet veranderd. Met haar opleiding en keurmerk probeert ze zich duidelijK te onderscheiden van andere PMU-aanbieders in de markt. Nu, een jaar later, gaat het heel goed met de Academy en wordt het Langmair Keurmerk steeds bekender onder zowel specialisten als consumenten.

 

 

 

Dit is natuurlijk maar een tipje van de sluier! Ook een compleet overzicht van het Beauty Trade Festival en interessante columns van onze specialisten zijn terug te lezen.

Nog geen ANBOS-lid en geen abonnee? Mis geen nummer meer! Klik hier: https://www.debeautyprofessional.nl/abonneren/

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen