Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Heb jij er wel eens bij stilgestaan waar jij over enkele jaren wilt staan met je salon of privé? Misschien heb je nu een salon aan huis en vind je het wel prima zo, maar wellicht heb je behoefte aan geld verdienen en ben je niet van plan om tegen een mager loontje te blijven werken. Tijd voor een update van je businessplan!

Bedenk waar je over enkele jaren wilt staan en hoe je daarheen kunt groeien. Als je in de taxi stapt, geef je ook je bestemming aan. Je zegt niet ‘ga maar rijden en dan zien we wel waar we uitkomen’. Misschien eindig je dan wel in Maastricht, terwijl je liever in Amsterdam op een terrasje zit.

Een bedrijf runnen is een serieuze zaak. Hoeveel geld wil jij privé bezitten over enkele jaren, bijvoorbeeld vijf jaar? Stel de navigatie in op het einddoel en schrijf zorgvuldig het routeplan. Start op het eindpunt en werk terug naar het nu.

Wees uniek en ga voor een specifieke doelgroep, zorg dat je ‘anders’ bent dan de overige schoonheidsspecialisten in jouw omgeving. Stel jezelf de volgende vragen:

  • Wie zijn jouw klanten?
  • Waar hebben zij behoefte aan?
  • Welke producten spreken hen aan?
  • Waar vind jij deze klanten?

Maak een moodboard met afbeeldingen en teksten; visualiseer waar je wilt zijn. De weg naar je einddoel zal misschien met wat omwegen zijn, maar houd je doel in zicht. Het is tijd dat er een omslag komt in schoonheidsspecialistenland en dat er meer specialistische bedrijven komen. Jouw kracht is jouw uniekheid.
Kijk maar eens naar bekende bedrijven; vaak zijn ze met één product of dienst heel groot geworden. Hamburger, nagellak, jurkjes, waxing, post-its…

Dit artikel is geschreven door Marie-Louise Billekens.

Comments


Gerelateerde artikelen