Volg ons op

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Nieuw concept ‘Spa Facilities’ slaat aan Beauty Salon dimensions, de najaarsvakbeurs voor de schoonheidsverzorging, beleefde afgelopen weekend een uiterst succesvolle editie. Met ruim 15.200 bezoekers wist de beurs het bezoekersrecord van 2004 op een haar na te evenaren. Zowel bezoekers als exposanten waren laaiend enthousiast; bezoekers roemden het complete beursaanbod en exposanten deden drie dagen lang goede zaken. Het nieuw geïntroduceerde beursconcept ‘Spa Facilities’, inclusief het bijbehorende activiteiten- en workshopprogramma, en de gewijzigde beursperiode lijken hiermee hun vruchten afgeworpen te hebben. Beauty Salon dimensions vond plaats van 25 tot en met 27 september in Jaarbeurs Utrecht.

Annelies Bodifée, Project Manager van Beauty Salon dimensions, kijkt meer dan tevreden terug op de beurs. “Met de introductie van het nieuwe concept Spa Facilities zijn we met de najaarsbeurs heel bewust een nieuwe richting ingeslagen. We waren er van overtuigd dat we hiermee zowel exposanten als bezoekers een meerwaarde konden bieden, maar de praktijk moet dat natuurlijk wel eerst uitwijzen. We zijn dan ook enorm blij om te zien dat Spa Facilities een schot in de roos blijkt te zijn.”

Volgens Bodifée is het succes van de 2010-editie hét bewijs dat de najaarsbeurs weer springlevend is en haar bestaansrecht meer dan bewezen heeft. “Het is duidelijk dat er in de uiterlijke verzorgingsbranche nog steeds een grote behoefte bestaat aan een beursplatform dat twee keer per jaar samenkomt. Dat het animo voor twee beurzen groot genoeg is, staat voor Bodifée dan ook buiten kijf. We zitten nog steeds in een lastig economisch klimaat en we moesten helaas ook een aantal grote leveranciers missen deze editie. Toch zijn we erin geslaagd om één van de meest succesvolle edities ooit neer te zetten. Dat betekent dat de markt enorm in beweging is en dat er nog heel veel kansen en mogelijkheden liggen waar we op in kunnen springen. Spa Facilities was hierbij een goede eerste stap in de juiste richting.” Directeur Hyke van der Heyden van van der Heyden BV onderschrijft de analyse van Bodifee. “Ik zou één keer per jaar beurs echt te weinig vinden. Het live contact met mijn klanten is daarvoor te belangrijk”, aldus van der Heyden.

Bron van inspiratie
Spa Facilities bood ook bezoekers veel nieuwe perspectieven, en het concept werd goed ontvangen. Ruim driekwart van de bezoekers gaf aan dat zij de sfeer, uitstraling en aankleding van het Spa Facilities concept als goed, danwel uitstekend beoordeelden. Op inhoudelijk vlak was Spa Facilities voor veel bezoekers een bron van nieuwe inspiratie. De workshops en lezingen over onder meer spa, spabeleving, massagetechnieken en kleurenanalyse werden druk bezocht. Voor Barbara de Raaff van Huidverzorgingssalon Bad Nieuweschans vormde het workshopprogramma een welkome afwisseling op het reguliere beursbezoek. “In onze salon werken we met 15 mensen. We willen onze gasten iets extra’s bieden bovenop de ‘normale’ schoonheidsbehandelingen. Onze gasten gaan voor hun schoonheidsbehandeling meestal al naar een salon in de buurt. Dus wij moeten ze iets extra’s bieden om ze bij ons over de drempel te krijgen. En ja, als je op zoek ben naar trendy nieuwigheden, dan vind je die natuurlijk op de beurs”.

Dat het concept Spa Facilities in de toekomst een vervolg gaat krijgen staat vast. Bodifée: “Sterker nog, met de presentatie van onze nieuwe beursbeelden op de beurs zijn de vervolgstappen in deze richting reeds gezet. Onder de overkoepelende titel ‘Beauty in Balans’ zullen zowel Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions in 2011 een heel nieuw gezicht krijgen. Ook komt er een duidelijke tweedeling in het programma. Hierbij focust de voorjaarsbeurs Beauty Trade special zich voornamelijk op uiterlijke verzorging en schoonheid, terwijl bij Beauty Salon dimensions het accent vooral zal liggen op een meer holistische aanpak binnen de schoonheidsverzorging. Evenwicht tussen innerlijke en uiterlijke verzorging, vertaalt naar ‘Focus op Body & Mind’, staat hierbij centraal. Beauty Trade special vindt plaats van 26 tot en met 28 maart 2011 en Beauty Salon dimensions van 24 tot en met 26 september 2011.

Dit artikel is geschreven door Sophie Spanjer

Comments


Gerelateerde artikelen