65-plussers belangrijke doelgroep voor schoonheidsspecialisten

Ondernemerstips | 2528 keer bekeken
65-plussers belangrijke doelgroep voor schoonheidsspecialisten

Uit onderzoek blijkt dat de groep 65-plussers steeds groter wordt. Een belangrijke doelgroep voor schoonheidsspecialisten, dus. Speel jij hier met je behandelingen en marketing al op in? Pak je kansen!

Kansen in de regio voor schoonheidsspecialisten

Het Centraal Bureau voor de Statistiek heeft begin juli bekendgemaakt dat ruim 24 procent van de Zeeuws-Vlaamse bevolking ouder is dan 65 jaar. In grote delen van Groningen, Drenthe, de Achterhoek, Limburg en Zeeland is dat ruim 21 procent. In grote steden wonen vooral veel jongeren, maar ook dit verschilt weer per wijk. Het blijkt verstandig om eens goed rond te kijken in de wijk waar jouw salon gevestigd is; bereik je je potentiële klanten? Zo telt de gemeente Amsterdam meer dan honderdduizend 65-plussers. Meer dan de helft van hen is vrouw.

Geen geldzorgen bij 65-plussers

Je aanbod uitbreiden of richten op de groep 65-plussers kan zelfs heel lucratief zijn. Twintigers maken zich nog zorgen over hoe ze de huur moeten betalen en dertigers zijn vooral druk met de kinderen én bijbehorende kosten. Een groot deel van de 65-plussers hoeft zich volgens hetzelfde onderzoek geen zorgen te maken over geld, ze zijn daarnaast niet bang om het uit te geven en hebben tijd om de salon te bezoeken.

Gerichte marketing voor de doelgroep

Als je aan de wand alleen foto’s van jonge modellen hebt hangen en ook in je marketing-uitingen dat soort afbeeldingen gebruikt, is de kans groot dat die 65-plusser je salon voorbijloopt als ze op zoek is naar een beautyprofessional. En dat zou jammer zijn, want 19,6 procent van de Nederlandse bevolking bestaat uit vrouwen van 65 jaar en ouder. Dat zijn maar liefst 1.679.637 dames, die een potentiële doelgroep vormen voor jouw salon.

Aanmelden nieuwsbrief

Op de hoogte blijven van het laatste beautynieuws, trends en aanbiedingen? Schrijf je dan in voor de nieuwsbrief

Deel dit artikel

Reacties (0)

Reageren