Volg ons op

Search
Generic filters
Exact matches only

Leveranciersvereniging Beauty Trade Professional lanceerde vorige week het digitale platform www.steundebeautyprofessional.nl om de ondernemers in de beautybranche een hart onder de riem te steken én hen de mogelijkheid geven om hun klanten via een landelijke site een cadeaubon online te laten kopen.  Er zijn al diverse aanmeldingen op de site geweest,  de eerste tegoedbonnen zijn gekocht en de eerste uitbetalingen  volgende deze week. In dit artikel zetten we de meest gestelde vragen omtrent het platform nog even op een rij voor je. 

Wat is ‘Steun de beauty professional’?
We willen de beauty professional tijdens deze moeilijke tijd een hart onder de riem steken. Middels dit platform doen we dat op een onafhankelijke manier. Iedere firma, iedere beauty professional kan meedoen.
Support de beauty professional wil ervoor zorgen dat deze mooie beroepsgroep ook in deze tijd genoeg inkomsten genereert waardoor de salons/praktijken het hoofd boven water kunnen houden. Dit willen we mogelijk maken door de bezoekers van het platform tegoed-/cadeaubonnen aan te laten schaffen, die op een later tijdstip gebruikt kunnen worden.

Voor wie is Steun de beauty professional?
Dit initiatief is voor iedereen die als professional binnen de beauty branche werkzaam is in Nederland als:

  • Schoonheidsspecialisten
  • Huidtherapeuten
  • Pedicures
  • Wellness-ondernemers en -medewerkers (spa’s, health centers et cetera)
  • Nagelstylisten
  • Visagisten
  • Kappers
  • Eigenaren en medewerkers van afslankinstituten
  • Eigenaren en medewerkers van parfumeriezaken
  • Massagesalon uitbaters

Steun de beauty professional is tevens voor alle consumenten die zijn of haar favoriete salons/praktijken willen steunen in deze moeilijke tijd, en hen een hart onder de riem willen steken.

Hoe werkt Steun de beauty professional?
Consumenten kunnen hun favoriete salon/praktijk een hart onder de riem steken door middel van het aanschaffen van een tegoedbon. Op deze manier genereren de aangesloten salons/praktijken extra inkomsten gedurende de coronacrisis. Zodra de salons/praktijken weer open mogen, kan men zijn of haar tegoedbon inwisselen voor een behandeling. De inkomsten van de tegoedbonnen zullen eenmaal per week worden overgemaakt. Er zijn tegoedbonnen van € 25,-, € 50,- € 100,- of een bedrag naar keuze. Als de favoriete salon/praktijk er nog niet tussenstaat, kan deze worden geattendeerd op deelname, waarna ook zij worden opgenomen in het bestand.

Hoe ziet mijn deelname Steun de beauty professional eruit?
Je meldt je aan via de website. Als we jouw gegevens hebben ontvangen zullen we deze eerst controleren. Als alles klopt zetten we je gegevens online. Vanaf dan kan men tegoedbonnen voor jouw salon/praktijk bestellen. Aan jou om zoveel mogelijk ruchtbaarheid aan je deelname te genereren. Maak dus volop reclame en promotie op bijvoorbeeld je socials. In jouw account kun je zien hoeveel tegoedbonnen er verkocht zijn, welke waarde deze vertegenwoordigen en wie jouw klanten zijn.

Hoe ontvang ik het bedrag van de verkochte tegoedbonnen?
Elke week wordt er een uitbetaling van de gekochte tegoedbonnen gedaan. Houd er rekening mee dat er € 0,29 afgedragen dient te worden voor de transactiekosten. Wij storten het geld op het rekeningnummer wat jij hebt ingevuld. De eerste uitbetaling volgen vanaf week 16.

Is het platform geheel veilig?
Ja, Steun de beauty professional is ontwikkeld door Reyez! Digital Kings. Zij werken volgens de officiële privacywetgeving. Wij gaan zorgvuldig om met alle persoonsgegevens. Meer informatie is ook te vinden in onze privacyverklaring op de website.

Waarom moet ik mijn kopie bankpas/bankafschrift indienen?
We snappen je bezorgdheid en terecht dat je alert bent om niet overal je bankgegevens zomaar ergens achter te laten. De gegevens zijn nodig om naam van je salon en rekeningnummer te verifiëren. Dit om evt misbruik te voorkomen. Een bankrekeningnummer en naam rekeninghouder wordt ook gegeven bij een online betalingen. We hebben gekozen om in deze moeilijke tijd niet eerst een betaling te vragen aan beauty professionals die willen deelnemen. De actie is vrijblijvend en bedoeld als steun en een hart onder de riem voor beauty professionals. De kopie van de bankpas/bankafschrift wordt verwijderd. En je kunt het pasnummer desgewenst doorstrepen.

Je mag ook een kopie bankafschrift inleveren waarbij alleen zichtbaar is de tenaamstelling van de rekeninghouder, de adresgegevens, woonplaats en het IBAN nummer (is bankrekeningnummer). Het saldo en de bij- en afschrijvingen op het rekeningafschrift mogen daarbij uiteraard weggelaten worden.

Kan ik me ook weer uitschrijven als salon/praktijk?
Uiteraard, dit kan op elk gewenst moment. Dit initiatief is geheel vrijblijvend en is er om jou te ondersteunen. Er zit dus geen contract aan vast. Wil je niet meer meedoen, mail dan naar: info@beautytradeprofessionals.nl

Hoe lang duurt het voordat mijn salon/praktijk online staat, nadat ik mij heb aangemeld?Zodra je bent aangemeld voegen wij jouw salon/praktijk toe aan het platform. Dit doen wij binnen 24 uur.

Gelden de gekochte waardebonnen als omzet en heeft dit invloed op de overheidsmaatregelen rondom omzetderving?
Een uitgegeven waardebon wordt niet gezien als omzet. Wel dien je als ondernemer boekhoudkundig een verplichting op te nemen voor het geld dat je ontvangt van de bonnen. Deze verplichting wordt pas omzet wanneer de bon verzilverd wordt en de behandeling of producten daadwerkelijk worden afgenomen.

Krijg ik de klantgegevens te zien als er een waardebon is aangeschaft?
We kunnen je niet alle gegevens van de boeker verstrekken, dit in verband met de privacywetgeving. Uiteraard kun je wel in jouw account zien welke klant een tegoedbon heeft gekocht.

Komt het probleem dan niet in een later stadium alsnog terug?
Als je alle tegoedbonnen op hetzelfde moment gaat inplannen krijg je inderdaad een probleem in je planning en inkomsten. Wij raden aan de tegoedbonnen en de behandelingen in te plannen tijdens daluren.

 

In mijn account zie ik ‘verzilveren’ staan bij de waardebon, wanneer gebruik ik dat?
Dit gebruik je alleen als de waardebon ingeleverd wordt. Hiermee kun je bijhouden welke waardebonnen zijn verzilverd en welke nog niet.

 

1+

Reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


Gerelateerde artikelen