Inge de Munnik

Inge de Munnik

Functie:
Founder Beautyspot.nl
Website:
www.ingedemunnik.nl

Over Inge de Munnik

Als (vrouwelijke) ondernemer wil je graag weten wat de trends en de ontwikkelingen in de markt zijn en hoe je daar het beste op kunt inspelen. Mijn passie is om ondernemers in de beauty- en wellnessbranche te informeren op welke wijze ze nog beter kunnen ondernemen,

Dat is de reden dat ik in 2007 met de website www.schoonheidsspecialistennieuws.nl, heb opgezet, een b2b magazine voor schoonheidsspecialisten. In 2013 heb ik deze website overgedragen aan Jaarbeurs en ben ik daar in loondienst gegaan.  Deze website heb ik samen met Beautyvakbeurs.nl van Jaarbeurs omgezet in de nieuwe website www.beautyspot.nl, een B2B platform en community voor beautyprofessionals. In deze functie was ik verantwoordelijk voor de (technische) ontwikkeling, positionering en online marketingstrategie van Beautyspot.nl, 

Na de introductie in oktober 2013 is de bekendheid en het bereik van Beautyspot.nl sterk gestegen. In drie jaar tijd ontwikkelde Beautyspot.nl zich van een underdog naar een absolute autoriteit in de professionele beautybranche. Eind 2016 is er sprake van 4x meer traffic en 80% van de bezoekers bereikt de website via organisch zoekverkeer en social media (=inbound marketing). Het bereik van het online platform is nu vele malen groter dan dat van traditionele vakbladen en heeft na de brancheorganisatie het grootste bereik onder de doelgroep.  

Vanaf 1 januari 2017 is de website overgedragen aan de leveranciersvereniging BTP. Ik vind het leuk om als onafhankelijke online marketing expert mijn visie op trends, ontwikkelingen en online marketing strategie voor de salon, kliniek en praktijk te blijven delen met jullie.